Son Güncelleme Tarihi : Şubat 26, 2023
Tahmini okuma süresi : < 1 Dakikadan Az

Bir kooperatif Yönetim Kurulu ve/veya Denetim Kurulu düzenli toplantılarını yapamazsa ne olur?


Kooperatif ana sözleşmelerine göre Yönetim ve Denetim Kurulları seçilmelerini müteakip ilk toplantılarında düzenli toplantı sıklıklarını belirlemekle yükümlüdürler. Çoğu tip ana sözleşmeye göre toplantı sıklığı ayda en az bir defadır. Kooperatif Yönetim Kurulu toplantılarını düzenli yapmazsa Denetim Kurulu re’sen veya ortakların talebi üzerine soruşturabilir. Zira Denetim Kurulu üyeleri de oy kullanmamak kaydıyla YK toplantılarına katılırlar (Kooperatifler Kanunu Md. 67). Öte yandan 6 Şubat 2023 tarihli deprem sonrasında Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından 06.02.2023 ila 31.07.2023 (bu tarih dâhil) tarihleri arasında mücbir sebep hali ilan edilmiştir. Her ne kadar mücbir sebep hali kooperatif iç toplantılarını bağlamasa da, olası bir Denetim Kurulu soruşturmasında mecbir sebep hali Yönetim Kurulu’nun düzenli toplanamaması için bir gerekçe olarak değerlendirilebilir.

 

Kaynaklar :

 

Paylaş :

TwitterLinkedInFacebookWhatsAppEmail
denetimkuruludüzenlitoplantıyonetimkurulu
Bu makale size yardımcı oldu mu ?
Hayır 0
Görüntülenme Sayısı : 64
Önceki: Bir kooperatif, kooperatif merkezini başka bir ile taşıyabilir mi?
Sonraki: Bir kooperatif genel kurul toplantısını olağan tarihler içinde yapmazsa veya geciktirirse ne olur?